Szolgálni jóságát

Az egész életünk arról szól, hogy keressük helyünket a világban. A világban, melynek dinamikája van, állandó mozgásban van, mely tőlünk független, mégis hat ránk; és mely világ tart valahová, de nem tudjuk hová. Akár sodródunk vele, akár tudatosan haladunk benne, ki nem térhetünk előle, még sem mindegy a magunk sorsát illetően. Mert ha sodródunk, beleveszhetünk az áramlatokba, míg, ha tudatosan haladunk, építjük sorsunkat, akár rátalálhatunk a világ főáramlatára, mely a végtelenbe tart, mely végtelent nevezhetjük nyugodtan – alázattal Istennek. Uram! Add nekem szavaidat, és töltsd meg élettel bennem! Ámen Vége egy évnek, egy egyházi évnek is, ettől kezdve új blogban olvashatók napi elmélkedéseim: http://eleszto.blog.hu - n.

Friss topikok

  • annonimka (törölt): Mondhatom ezt nagyon nagyon figyelni kell hogy megértse az ember ,de kell a megértés kell.És akkor... (2010.02.22. 21:17) 10.02.18. Ige-hallás

Linkblog

Fogadj el Uram szolgálatodra!

2010.02.04. 05:43 Jobb lator

10.02.04. Ige-hallás

A küldetés bizalom; a bizalomnak megfelelni, az hűség

 

1Kir 2,1-4.10-12 - Amikor aztán Dávid halálának ideje közeledett, ezt parancsolta fiának, Salamonnak: „Én immár elmegyek minden földi lény útjára: légy erős és légy férfi. Tartsd meg, amivel az Úrnak, Istenednek tartozol, járj az Ő útjain, tartsd meg szertartásait, parancsait, végzéseit s intelmeit, amint meg van írva Mózes törvényében, hogy így boldogulj mindenben, amit cselekszel, s mindenhol, ahova fordulsz, az Úr megvalósítsa szavát, amelyet rólam mondott: „Ha fiaid megtartják útjukat, s teljes szívükből s teljes lelkükből hűségesen járnak előttem, nem fogy el ivadékod Izrael királyi székéről.”” Dávid aztán aludni tért atyáihoz, s eltemették a Dávid-városban. Az idő, amely alatt Dávid Izraelen uralkodott, negyven esztendő volt. Hebronban uralkodott hét esztendeig, Jeruzsálemben harmincháromig. Salamon aztán beült apjának, Dávidnak trónjába, s uralma igen megszilárdult.

 

Mk 6,6-13 - És csodálkozott hitetlenségükön. Ezután bejárta a helységeket a környéken és tanított. Közben magához hívta a tizenkettőt, és elkezdte őket kettesével elküldeni. Hatalmat adott nekik a tisztátalan lelkek felett. Meghagyta nekik, hogy az útra vándorboton kívül semmit ne vigyenek; se táskát, se kenyeret, se pénzt az övükben. Sarut kössenek, de ne öltözzenek két köntösbe. Azt mondta nekik: „Ha valahol betértek egy házba, maradjatok ott, amíg tovább nem mentek onnan. Ha pedig valahol nem fogadnak be és nem hallgatnak meg titeket, menjetek ki, rázzátok le lábatokról a port is, bizonyságul ellenük.” Azok elmentek, és hirdették, hogy tartsanak bűnbánatot. Sok ördögöt kiűztek, sok beteget megkentek olajjal, és azok meggyógyultak.

 

/:Az apa és fia közötti utolsó szavak, melyek a fiú számára örökéletűek maradnak. A fiúnak a megkövesedett parancs erejével kell hordoznia, melytől elválni, sem elválasztani nem lehet. Örökség, pecsét, bátorítás, mérték, ígéret; hatalom! Amely megtartani akar, felemelni. A szó, mely nem önmagáért marad meg, hanem, hogy jövendölésként, távlatot nyisson az utókornak, nemzedékekre örökéletű intelem, és egyben hatalom, mely családot nemesít, vagy süllyeszt el. De ez, csak az utókor által válik el: ítéletté vagy dicsőséggé! Dávid szavai küldetést jelentenek Salamonnak és utódainak, ahogy Jézus is küldetést hirdet tanítványai részére. És minden küldetésben ott van a lehetőség az elfogadásra, vagy az elutasításra. Ha küldetés, akkor megbízatás. Rám bíz valamit, bizalmába fogad. Mit jelent számomra az, aki bízik bennem? Tisztelem őt? Ha tisztelem, akkor szeretem; ha szeretem, akkor áldom őt. És mind ez azért, mert bizalmából megértem, hogy szeretettel van irántam, melyre, ha válaszom az én szeretetem, akkor a bizalmának megfelelni akarok; hogy általam bizalma beteljesedjen, teljesedésbe menjen. Eszközévé válok, a szeretet eszközévé, mely termékeny, ajándékozó. Ami nem válthatja ki belőlem azt az érzést, mintha valamit elraboltam volna, zsákmányoltam volna. A szeretve levés pazarló gazdagság, melyet megtartani nem lehet, melyet tovább kell adni, gazdagítanom kell. Ki mást akarnék gazdaggá tenni, mint véremet! A szeretve levés szeretetet akar árasztani, adni akar. Ha én értem, hogy keresztségemben mire kaptam meghívást, mekkora ajándék számomra, akkor azt tovább akarom adni, meg akarom osztani azzal, akivel megoszthatom, akivel megélhetem a szeret közösséget. Köszönöm Isten, hogy Szent Fiad által engem gazdaggá teszel. Köszönöm Édesapámat, és Édesanyámat, akik által gazdaggá teszel. Tölts el kegyelmeddel, hogy ez a folyam, melyet belém ontottál, bennem el ne rekedjen, hogy küldetésemet betölteni mindig ott legyek, ahol lennem kell. Ámen:/

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://misszio.blog.hu/api/trackback/id/tr731728362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása