Szolgálni jóságát

Az egész életünk arról szól, hogy keressük helyünket a világban. A világban, melynek dinamikája van, állandó mozgásban van, mely tőlünk független, mégis hat ránk; és mely világ tart valahová, de nem tudjuk hová. Akár sodródunk vele, akár tudatosan haladunk benne, ki nem térhetünk előle, még sem mindegy a magunk sorsát illetően. Mert ha sodródunk, beleveszhetünk az áramlatokba, míg, ha tudatosan haladunk, építjük sorsunkat, akár rátalálhatunk a világ főáramlatára, mely a végtelenbe tart, mely végtelent nevezhetjük nyugodtan – alázattal Istennek. Uram! Add nekem szavaidat, és töltsd meg élettel bennem! Ámen Vége egy évnek, egy egyházi évnek is, ettől kezdve új blogban olvashatók napi elmélkedéseim: http://eleszto.blog.hu - n.

Friss topikok

  • annonimka (törölt): Mondhatom ezt nagyon nagyon figyelni kell hogy megértse az ember ,de kell a megértés kell.És akkor... (2010.02.22. 21:17) 10.02.18. Ige-hallás

Linkblog

Fogadj el Uram szolgálatodra!

2010.03.13. 06:28 Jobb lator

10.03.13. Ige-hallás

Ráhagyatkozni arra, ki a mindenség gondos őrzője

 

Oz 6,1-6 - Nyomorúságukban csakhamar hozzám sietnek: „Jöjjetek, térjünk vissza az Úrhoz, Mert ő sebzett meg, de ő gyógyít is meg minket, megvert, de gondjába is vesz minket. Két nap múlva ismét életre kelt minket; harmadnapon feltámaszt, és élünk majd színe előtt. Ismerjük meg, törekedjünk megismerni az Urat! Biztosan eljön az Úr, mint a hajnal, eljön hozzánk, mint az őszi eső, és mint a tavaszi eső a földre.” Mit tegyek veled, Efraim? Mit tegyek veled, Júda? Jámborságtok olyan, mint a reggeli felhő, és mint a reggel tovatűnő harmat. Ezért vertem őket a próféták által, megöltem őket szám igéjével. Ítéletem elérkezik, mint a világosság. Mert én irgalmasságot akarok és nem áldozatot, és Isten ismeretét inkább, mint égő áldozatokat.

 

Lk 18,9-14 - Azoknak pedig, akik elbizakodtak, mert azt gondolták, hogy ők igazak, és másokat megvetettek, ezt a példabeszédet mondta: „Két ember fölment a templomba imádkozni, az egyik farizeus volt, a másik vámos. A farizeus megállt, és így imádkozott magában: „Istenem! Hálát adok neked, hogy nem vagyok olyan, mint a többi ember, rabló, igaztalan és házasságtörő, mint ez a vámos is. Kétszer böjtölök hetente, tizedet adok mindenből.” A vámos pedig távol állt meg, nem merte a szemét sem az égre emelni. Mellét verve így szólt: „Istenem! Légy irgalmas nekem, bűnösnek!” Mondom nektek: ez megigazultabban ment haza, mint amaz. Mert mindazt, aki magát felmagasztalja, megalázzák, és aki magát megalázza, felmagasztalják.”

 

/:Magam, és mások is vannak, kik elkeseredetten és csalódottan, kiábrándultan és kétségbeesetten szemléljük a jelenben a világot, amely oly hűtlenül igazságtalan Istennel. De Isten jelen van, bár az ember eltávolodott tőle, Ő nem mozdul, nem adja fel, folyamatosan jelel az embernek, értésére akarja adni mi lenne a helyes cselekedet részéről; tanít, okít, nevel, int, és csak a legvégén megítél! Mert Isten egészben látja a történetünket, és tudja a végét, tudja, hogy a végén az Ember vissza fog találni hozzá. Csak én vagyok – az Ember - a jelenben kicsinyhitű, mert én nem látom, és nem értem az összefüggéseket, és ráadásul nem vagyok képes rábízni magamat az Istenre, arra, aki minden összefüggés gondos őrzője.

Értem e csak azt a szót, hogy odaadóan szeretni - felelősség, kétkedés, kétség, számítás, fennhéjázás, érdek nélkül, csak azért, mert Te vagy, aki van?

Pedig Isten már bizonyította: hogy van élet a halál után! Rám bízza, hogy e szerint éljek, akarom-e az életet a halál után, vagy sem. Ő tudja, ha én nemet is mondok, akkor is van, aki igent mond neki. Az Isten bizonyossága, és belém vetett bizalma, végtelen szeretete azokból ered, azokból táplálkozik, akikben megbizonyosodott már, akiket ismer a kezdetektől a világ végéig – tértől és időtől függetlenül. Uram, közéjük akarok tartozni magam is! Bocsáss meg nekem mindent, mi ennek ellent mond! Hálát adok Neked azokért, kik hűségesek, állhatatosak, kitartóak, odaadóak voltak és lesznek, Neked a szeretetben, értem is! Add, hogy ismerhessem őket, és követni bírjam példájukat. Ámen:/

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://misszio.blog.hu/api/trackback/id/tr971835948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása