Szolgálni jóságát

Az egész életünk arról szól, hogy keressük helyünket a világban. A világban, melynek dinamikája van, állandó mozgásban van, mely tőlünk független, mégis hat ránk; és mely világ tart valahová, de nem tudjuk hová. Akár sodródunk vele, akár tudatosan haladunk benne, ki nem térhetünk előle, még sem mindegy a magunk sorsát illetően. Mert ha sodródunk, beleveszhetünk az áramlatokba, míg, ha tudatosan haladunk, építjük sorsunkat, akár rátalálhatunk a világ főáramlatára, mely a végtelenbe tart, mely végtelent nevezhetjük nyugodtan – alázattal Istennek. Uram! Add nekem szavaidat, és töltsd meg élettel bennem! Ámen Vége egy évnek, egy egyházi évnek is, ettől kezdve új blogban olvashatók napi elmélkedéseim: http://eleszto.blog.hu - n.

Friss topikok

  • annonimka (törölt): Mondhatom ezt nagyon nagyon figyelni kell hogy megértse az ember ,de kell a megértés kell.És akkor... (2010.02.22. 21:17) 10.02.18. Ige-hallás

Linkblog

Fogadj el Uram szolgálatodra!

2010.08.12. 08:00 Jobb lator

10.08.12. Ige-hallás

A megbocsátás belépő jegy lehet

 

Ez 12,1-12 - Az Úr ezt a szózatot intézte hozzám: „Emberfia, te az ellenszegülő ház közepén laksz, akiknek van szemük, hogy lássanak, de nem látnak, és van fülük, hogy halljanak, de nem hallanak, mert ellenszegülő ház ez! Ezért te, emberfia, készülj fel holmiddal az elköltözésre és költözködj előttük nappal; költözködj el szemük láttára lakóhelyedről más helyre; hátha felfigyelnek erre, mert ellenszegülő ház ez! Vidd ki a holmidat nappal, a szemük láttára, mint költözködéskor, te pedig menj ki előttük este, amint kimegy, aki költözködik. A szemük előtt törd át magadnak a falat, és azon keresztül menj ki; a szemük láttára vitesd ki magadat vállon, sötétben vitesd ki magadat; arcodat född be, hogy ne lásd a földet, mert csodálatos jelül adtalak téged Izrael házának.” Úgy cselekedtem tehát, amint az Úr megparancsolta nekem; a holmimat, mint valami költözködési holmit, kivittem nappal, este pedig kezemmel áttörtem magamnak a falat s a sötétben kimentem; vállon vitettem ki magamat a szemük láttára. Reggel pedig az Úr ezt a szózatot intézte hozzám: „Emberfia, ugye így szólt hozzád Izrael háza, az ellenszegülő ház: „Mit csinálsz?” Mondd tehát nekik: Így szól az Úr Isten: Jeruzsálem fejedelmére vonatkozik ez a fenyegető jövendölés és Izraelnek egész, ott lévő házára. Mondd tehát: Én csodálatos jel vagyok számotokra. Amint én cselekedtem, úgy történik majd velük: számkivetésbe és fogságba mennek. A vezért pedig, aki köztük van, vállukon viszik majd ki. Sötétben megy ki; áttörik a falat, hogy kivigyék őt. Az arcát befödi, hogy szemével ne lássa az országot.


Mt 18,21 - 19,1 - Akkor Péter odament hozzá és azt mondta neki: „Uram! Hányszor vétkezhet ellenem a testvérem, hányszor kell megbocsátanom neki? Talán hétszer?” Jézus azt felelte neki: „Nem azt mondom, hogy hétszer, hanem hogy hetvenszer hétszer [Ter 4,24]. Hasonlít a mennyek országa egy királyhoz, aki el akart számolni szolgáival. Amikor elkezdte az elszámolást, odavitték hozzá az egyiket, aki tízezer talentummal tartozott. Mivel nem volt miből megadnia, az úr megparancsolta, hogy adják el őt és a feleségét, a gyerekeit, és mindent, amije csak van, és úgy fizessen. A szolga erre a földig hajolt, és leborulva kérte: „Légy türelemmel irántam, és mindent megadok neked.” Megesett a szíve az úrnak a szolgán, elbocsátotta hát őt, és még az adósságot is elengedte neki. Ez a szolga azonban, mihelyt kiment, találkozott egyik szolgatársával, aki tartozott neki száz dénárral. Megragadta őt, fojtogatta és követelte: „Add meg, amivel tartozol.” A szolgatársa a földig hajolt, és kérlelte: „Légy türelemmel irántam, és megadom neked.” Az azonban nem engedett, hanem elvitte és börtönbe vetette őt, amíg megadja a tartozását. Amikor a szolga társai látták a történteket, nagyon elszomorodtak. Elmentek és elbeszéltek uruknak mindent, ami történt. Akkor az úr magához hívta őt és azt mondta neki: „Te gonosz szolga! Én az egész tartozást elengedtem neked, mert kértél engem. Nem kellett volna neked is megkönyörülnöd szolgatársadon, ahogy én is megkönyörültem rajtad?” És az úr haragjában átadta őt a kínzóknak, amíg csak meg nem adja egész tartozását. Így tesz majd mennyei Atyám is veletek, ha mindegyiktek szívből meg nem bocsát a testvérének.” Történt, hogy amikor Jézus befejezte ezeket a szavakat, elhagyta Galileát, és Júdea határába ment a Jordánon túlra.

 

/:A mennyek országa azonos Isten országával! A mennyek országa azért szeret, hogy szeretetre bírjon! Mert csak a szeretetem az, ami útlevél lehet az Isten országába! A többi az mind csak példa, hogy értővé legyen számomra a lényeg.

Ha felismerem magamban a szolgát, vagy az ellenségeskedést, a békétlenség szerzőjét, akkor itt az ideje, hogy Pio atya szava szerint cselekedjek: „Rosszul építkeztél! Építsd magad újjá – jól!” Képessé kell lennem a megbocsátásra, ami nem azt jelenti okvetlenül, hogy el kell felednem, ha megbántottak. De csak azért kell bírnom emlékemet, hogy máskor ne késztessem a felebarátomat bűnre, vagyis kerülnöm kell vele azt a kapcsolatot, ami bűnre késztetheti őt. Ennek ellenére nem őt kell nevelnem, alakítanom, csak magamra kell fordítanom felelősségemet; úgy változni, hogy a másikat jóra indítsam, késztessem, bár a más dolgáért nem vagyok felelős!

Talán bonyolult, ahogy így leírom, de, ha a szeretet dolgát képviselem, akkor talán minden érthetőbbé, megélhetőbbé válik. Bárcsak sikerülne, bárcsak képes lennék rá, hogy megelégedetté lehessek magammal! Vagy, talán a magammal való békét sose akarjam elérni, mert ha azt elérem az életben, akkor az azt jelentheti, hogy magamat jobban szeretem, mint embertársamat, és az embertársban Istent? Igen, talán az önmagammal való elégedetlenség is annak a szenvedésnek a része, ami az Isten szeretetéből fakad. Mert inkább kell keresnem Isten kedvét, mint magamét.

Uram, Istenem, Te annyi rosszat, bűnt, és gyengeséget megbocsátasz nekem. Segíts, hogy hasonlóvá bírjak lenni Hozzád, a szeretetben, a megbocsátásban, mások bűnének elnézésében, hogy ne megítéljek másokat, hanem képes legyek segítségére lenni, hogy Hozzád találhasson, ha akarod, akkor az én megbocsátásom által is! Szeretetedbe fonjál engem, szorosan, és engedelmesen, alázattal, é szelíden. Ámen:/

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://misszio.blog.hu/api/trackback/id/tr442216186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása