Szolgálni jóságát

Az egész életünk arról szól, hogy keressük helyünket a világban. A világban, melynek dinamikája van, állandó mozgásban van, mely tőlünk független, mégis hat ránk; és mely világ tart valahová, de nem tudjuk hová. Akár sodródunk vele, akár tudatosan haladunk benne, ki nem térhetünk előle, még sem mindegy a magunk sorsát illetően. Mert ha sodródunk, beleveszhetünk az áramlatokba, míg, ha tudatosan haladunk, építjük sorsunkat, akár rátalálhatunk a világ főáramlatára, mely a végtelenbe tart, mely végtelent nevezhetjük nyugodtan – alázattal Istennek. Uram! Add nekem szavaidat, és töltsd meg élettel bennem! Ámen Vége egy évnek, egy egyházi évnek is, ettől kezdve új blogban olvashatók napi elmélkedéseim: http://eleszto.blog.hu - n.

Friss topikok

  • annonimka (törölt): Mondhatom ezt nagyon nagyon figyelni kell hogy megértse az ember ,de kell a megértés kell.És akkor... (2010.02.22. 21:17) 10.02.18. Ige-hallás

Linkblog

Fogadj el Uram szolgálatodra!

2010.06.13. 06:43 Jobb lator

10.06.13. Ige-hallás

A szeretet a törvény

 

2Sám 12,7-10.13 - Azt mondta erre Nátán Dávidnak: „Te vagy az az ember! Ezt üzeni az Úr, Izrael Istene: Én felkentelek Izrael királyává, megszabadítottalak Saul kezéből, neked adtam urad házát, öledbe adtam urad feleségeit, neked adtam Izrael és Júda házát, s ha ez még kevés volt, sokkal többet is adtam volna neked. Miért vetted hát semmibe az Úr szavát, olyasmit cselekedve, ami gonosz az én színem előtt?! A hetita Uriást megöletted karddal, feleségét feleségül vetted, Ammon fiainak kardja által ölted meg őt! Ne távozzék tehát a kard sohasem házadtól, mivel semmibe sem vettél engem, s elvetted a hetita Uriás feleségét, hogy a te feleséged legyen. Azt mondta ekkor Dávid Nátánnak: „Vétkeztem az Úr ellen!” Azt mondta erre Nátán Dávidnak: „Az Úr meg is bocsátotta bűnödet: nem lakolsz halállal;

 

Gal 2,16.19-21 - Mivel pedig tudjuk, hogy az ember nem a törvény cselekedeteiből igazul meg, hanem a Jézus Krisztusba vetett hit által, mi is Krisztus Jézusban hittünk, hogy megigazuljunk Krisztus hite, és nem a törvény cselekedetei által, mert a törvény cselekedeteiből egy ember sem igazul meg. Mert a törvény által meghaltam a törvénynek, hogy Istennek éljek. Krisztussal együtt keresztre vagyok szegezve: élek én, de már nem én, hanem Krisztus él bennem. Amit pedig most a testben élek, azt az Isten Fiában való hitben élem, aki szeretett engem, és önmagát adta értem. Nem érvénytelenítem Isten kegyelmét, mert ha a megigazulás a törvény által van, akkor Krisztus hiába halt meg.

 

Lk 7,36 - 8,3 - Egy farizeus meghívta, hogy egyen nála. Bement a farizeus házába és asztalhoz telepedett. És íme, egy asszony, aki bűnös volt a városban, amint megtudta, hogy a farizeus házában étkezik, kenetet hozott egy alabástrom edényben. Megállt hátul a lábainál, elkezdte könnyeivel öntözni a lábait, és megtörölte hajával, csókolgatta azokat, és megkente a kenettel. Amikor a farizeus, aki meghívta, látta ezt, így szólt magában: „Ha ez próféta volna, bizonyára tudná, kicsoda és miféle asszony ez, aki őt érinti, vagyis hogy bűnös.” Jézus ezt válaszolta neki: „Simon! Mondanék neked valamit.” Az így szólt: „Mester, szólj!” „Két adósa volt egy hitelezőnek. Az egyik ötszáz dénárral tartozott, a másik ötvennel. Nem lévén nekik miből megfizetni, elengedte mind a kettőnek. Melyik fogja őt közülük jobban szeretni?” Simon ezt felelte: „Úgy vélem, az, akinek többet engedett el.” Ő pedig ezt mondta neki: „Helyesen ítéltél.” Majd az asszony felé fordulva ezt mondta Simonnak: „Látod ezt az asszonyt? Bejöttem a házadba, és nem adtál vizet lábaimra; ez meg könnyeivel öntözte lábaimat, és a hajával törölte meg. Csókot nem adtál nekem; ez meg, amióta bejött, nem szűnt meg csókolgatni lábaimat. Olajjal nem kented meg fejemet; ez meg kenettel kente meg a lábaimat. Azért mondom neked: Sok bűne bocsánatot nyert, mert nagyon szeretett. Akinek keveset bocsátanak meg, kevéssé szeret.” Aztán így szólt az asszonyhoz: „Bocsánatot nyertek bűneid.” Erre az asztaltársak ezt kezdték mondogatni magukban: „Kicsoda ez, hogy még a bűnöket is megbocsátja?” Ő pedig így szólt az asszonyhoz: „A hited megszabadított téged; menj békével.” Történt azután, hogy bejárta a városokat és a falvakat, prédikálta és hirdette az Isten országát. Vele volt a tizenkettő, és néhány asszony, akiket meggyógyított a gonosz lelkektől és a betegségekből: Mária, akit Magdolnának hívnak, akiből hét ördög ment ki, és Johanna, Kúzának, Heródes helytartójának a felesége, valamint Zsuzsanna, és sokan mások, akik segítették őt vagyonukból.

 

/:A törvény teljesítése szeretet híján is kötelező, de nem teljesítése büntetéssel jár. Ám Jézus azért jött, hogy általa megigazuljunk, büntetést - ellentételezést nem ismerve, megváltóvá lett! Isten törvényének teljesítése szívügy, mely törvénykezés felett álló! A büntetés megszégyenítés, míg a szeretet megbocsátás, de feltétele, hogy a szeretet a másik oldalon a megbánással találkozzon.

Életünk, egy bizonyos koron túl automatizmus, beidegződött reakciók sorozata, ha szeretet nélküli az életünk. Ami öregít, vagyis unalmassá tesz, változtathatatlanná, életunttá. Míg a szeretet szabadsága mindig kontrol alatt tart, minden pillanatban vágyakozás, hogy megfeleljek a szeretet parancsának, mi nem önmagamban felállított törvénytár, hanem igazodás A Törvényhez, ami Jézus által felállított értékrend. Azaz, folytonosan keresem kapcsolatomat a Szentírással, hittel, reménnyel, hogy talán megfelelhetek Neki.

Jézus, ahogy Isten is, nem sémák szerint ítélkezik, ami megdöbbenti a farizeust, hanem egyénileg szemléli a történetet, minden egyes ember történetét. Mert a szeretet törvénye pontosan az, hogy szeress, aztán ítélkezz! A törvény zamata a szeretet, ezért mondja Jézus a törvényről, hogy „nem megszüntetni jöttem, hanem teljessé tenni.” [Mt 5,17]. A szeretet szerint megítélni bármit és bárkit a legigazságosabb, ami űbereli a jogászkodást, az okoskodást. Ha képes vagyok – az Isten által nevezett – szeretet szerint élni, akkor mondhatom én is: „élek, de már nem én …”!

Még valami nagyon fontosat kimond Pál: „Nem érvénytelenítem Isten kegyelmét …”! Ami Isten nélkül nem létezhető. És az ember minden gyengesége és hibája, tévedése, sőt bűne ebben a kijelentésben válik semmivé, porlad szét! Isten tanít meg bennünket arra, hogy érdemtelenül, de megbocsássunk egymásnak, csak azért, amiért ő megajándékoz bármelyikünket kegyelmével, feloldozásával, „feledékenységével”. Bármilyen messze kerülhetek tőle, ha visszatalálok Hozzá, Ő magához ölel, elfelejtve eltávolodásomat. Ez az, amit békét bír teremteni bennem, bennünk, és közöttünk; a végtelen szeretet, ami Benne forrásozik, és ontja végtelen lendülettel, bájjal, irgalommal, kifogyhatatlanul, mérték nélkül, személyválogatás nélkül! Amit elfogadok, és köszönök! Istenem, ebben a közegben engedd élnem életem mindhalálig. Ámen:/

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://misszio.blog.hu/api/trackback/id/tr252077622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása