Szolgálni jóságát

Az egész életünk arról szól, hogy keressük helyünket a világban. A világban, melynek dinamikája van, állandó mozgásban van, mely tőlünk független, mégis hat ránk; és mely világ tart valahová, de nem tudjuk hová. Akár sodródunk vele, akár tudatosan haladunk benne, ki nem térhetünk előle, még sem mindegy a magunk sorsát illetően. Mert ha sodródunk, beleveszhetünk az áramlatokba, míg, ha tudatosan haladunk, építjük sorsunkat, akár rátalálhatunk a világ főáramlatára, mely a végtelenbe tart, mely végtelent nevezhetjük nyugodtan – alázattal Istennek. Uram! Add nekem szavaidat, és töltsd meg élettel bennem! Ámen Vége egy évnek, egy egyházi évnek is, ettől kezdve új blogban olvashatók napi elmélkedéseim: http://eleszto.blog.hu - n.

Friss topikok

  • annonimka (törölt): Mondhatom ezt nagyon nagyon figyelni kell hogy megértse az ember ,de kell a megértés kell.És akkor... (2010.02.22. 21:17) 10.02.18. Ige-hallás

Linkblog

Fogadj el Uram szolgálatodra!

2010.07.12. 07:37 Jobb lator

10.07.12. Ige-hallás

Jót tenni csak egyféle képen lehet

 

Iz 1,11-17 - „Minek nekem véresáldozataitok sokasága? - mondja az Úr. - Elegem van kosáldozatokból és a hízott állatok hájából; bikák, bárányok és bakok vérében nem lelem kedvemet. Mikor eljöttök, hogy megjelenjetek színem előtt, ki kívánta ezt tőletek, hogy így tapossátok udvaraimat? Ne mutassatok be többé hazug ételáldozatot! A tömjénfüst utálat számomra, az újhold, a szombat s az ünnepi összejövetel; nem tűröm a bűnt és az ünnepi gyülekezetet. Újholdjaitokat és ünnepeiteket gyűlölöm, terhemre lettek, belefáradtam, hogy elviseljem. Amikor kinyújtjátok kezeteket, eltakarom szememet előletek; akármennyit is imádkoztok, nem hallgatom meg, mert kezetek csupa vér. Mosakodjatok meg, tisztítsátok meg magatokat, távolítsátok el gonosz tetteiteket szemem elől! Hagyjatok fel azzal, hogy rosszat cselekedtek, tanuljatok jót tenni! Keressétek a jogot, siessetek segítségére az elnyomottnak, szolgáltassatok igazságot az árvának, védelmezzétek az özvegyet!

 

Mt 10,34 - 11,1 - Ne gondoljátok, hogy békét hozni jöttem a földre. Nem azért jöttem hogy békét hozzak, hanem kardot. Azért jöttem, hogy szembeállítsam az embert apjával, a lányt anyjával, és a menyet anyósával: saját házanépe lesz az ember ellensége [Mik 7,6]. Aki jobban szereti apját vagy anyját, mint engem, nem méltó hozzám. Aki jobban szereti fiát vagy lányát mint engem, nem méltó hozzám. Aki nem veszi föl keresztjét és nem követ engem, nem méltó hozzám. Aki megtalálta életét, elveszíti azt, és aki elvesztette az életét énértem, megtalálja azt. Aki befogad titeket, engem fogad be, és aki engem befogad, azt fogadja be, aki küldött engem. Aki befogad egy prófétát, mert próféta, az a próféta jutalmát kapja. Aki befogad egy igazat, mert igaz, az az igaz jutalmát kapja. És aki inni ad akár csak egy pohár friss vizet is egynek e legkisebbek közül, mert a tanítványom, bizony, mondom nektek: nem veszíti el jutalmát.' Történt pedig, hogy amikor Jézus befejezte tizenkét tanítványának oktatását, elment onnan, hogy tanítson és prédikáljon a városaikban.

 

/:„Hagyjatok fel azzal, hogy rosszat cselekedtek, tanuljatok jót tenni!” A jóság a szeretetben gyökeredzik. Izajás arra mutat rá, hogy az áldozat önmagában értéketlen, ha az nem a szeretetben fogan. Nekem szeretnem kell! A szeretet eszköze az áldozat; méltatlan és képtelen vagyok kifejezni a szeretetet, ha azért nem vagyok képes áldozatot hozni. Ezt Isten tanítja nekem, amikor értem feláldozza Egyszülött Fiát. Így kell nekem is áldozattá lennem ahhoz, hogy ki bírjam fejezni a szeretetet.

A szeretet megélése ott kezdődik, ahol elfogadom a keresztemet, mely Jézus követésének első mozzanata. Hasonlóvá lenni Hozzá, azonosulni Jézussal, aki azért jött, hogy megmutassa az utat Istenhez - a szeretethez, aki nem véres áldozatokat vár tőlem, hanem lassan elégő, a mindennapok áldozatát vállaló befogadó életet. Az áldozat felőrli a testet, de Istenülté teszi a lelket!

A minap azt a kérdést tették fel egy blogon, hogy hogyan élem meg érzelmeimet. A békesség érzelem, vagy valami más? Békességérzetet nem tudok magamra erőltetni. Az állandó nyugtalanság, a valakinek, vagy valaminek való megfeleltetés vágya nyugtalanít, békétlenné tesz, különösen akkor, ha a környezetem, ennek a vágyamnak nem tud megfeleltetésemben segíteni. A keresztem hordozása, küzdelem, harc, elsősorban önmagamban vívott harc, hogy a világ és az Isten között, bennem létrejöjjön harmónia, kiegyensúlyozottság, ami lehetetlenség, míg az egyik lehúz, a másik felemel. Érzelmeim ennek az egyensúlykeresésemnek az érzékelői. Vágyak, és igazságok, érzelmek, és törvények, melyek bennem létező törvények. Belém égetett és elsajátított törvények ezek – Isten rendelései és a világom normái, melyek keverednek és egymásra hatnak. Ezek az egymással viaskodó hatások, erők között, mint villámok hatnak az érzelmeim, melyek tudatlanok, de nekem kell tudatommal azokat felfogni, és azok alapján alakítani tudatos létemet. Mert Isten tudatosságot vár tőlem, tudatos Istenkeresésre teremtett, és rá akar bírni, mely nem választható el emberi kapcsolatoktól. Jézus is rengeteg emberkapcsolat élményében élte meg az Atyával való szeretetközösségét. Amit, ha a világ nem ért, félreért, az a világ baja, mert Isten az Ő igazságát eltitkolja a világ szeme elől, hogy igazsága örök érték maradhasson az igazak számára! Nekem ez a fontos, hogy befogadjam az igazságot, amely igazság a szent szeretet igazsága, mely a fertőtől mentes, és amiért kardot ad Isten a kezembe!

Ne engedd Istenem, hogy e kardot kifordítsák kezemből; álnok, és vélt igazságokkal rávegyenek, hogy békét kössek ellenségeiddel! Add, hogy vértezett legyek igazságod és szereteted által. Ámen:/

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://misszio.blog.hu/api/trackback/id/tr442145679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása