Szolgálni jóságát

Az egész életünk arról szól, hogy keressük helyünket a világban. A világban, melynek dinamikája van, állandó mozgásban van, mely tőlünk független, mégis hat ránk; és mely világ tart valahová, de nem tudjuk hová. Akár sodródunk vele, akár tudatosan haladunk benne, ki nem térhetünk előle, még sem mindegy a magunk sorsát illetően. Mert ha sodródunk, beleveszhetünk az áramlatokba, míg, ha tudatosan haladunk, építjük sorsunkat, akár rátalálhatunk a világ főáramlatára, mely a végtelenbe tart, mely végtelent nevezhetjük nyugodtan – alázattal Istennek. Uram! Add nekem szavaidat, és töltsd meg élettel bennem! Ámen Vége egy évnek, egy egyházi évnek is, ettől kezdve új blogban olvashatók napi elmélkedéseim: http://eleszto.blog.hu - n.

Friss topikok

  • annonimka (törölt): Mondhatom ezt nagyon nagyon figyelni kell hogy megértse az ember ,de kell a megértés kell.És akkor... (2010.02.22. 21:17) 10.02.18. Ige-hallás

Linkblog

Fogadj el Uram szolgálatodra!

2010.07.14. 07:20 Jobb lator

10.07.14. Ige-hallás

Titkaidat bírni engedd nekem!

 

Iz 10,5-7.13-16 - Jaj Asszíriának, haragom vesszejének! Kezében van bosszúállásom botja. Elküldöm őt az elvetemült nemzet ellen, és parancsot adok neki haragom népe ellen, hogy zsákmányt zsákmányoljon, és prédát prédáljon, s tapossa azt, mint az utca sarát. Ő azonban nem így vélekedik, és szíve nem így gondolkodik, hanem szíve szándéka, hogy pusztítson, és kiirtson nem kevés nemzetet. Azt mondta ugyanis: „A saját kezem erejével cselekedtem, az én bölcsességemmel, mert okos vagyok; eltöröltem a népek határait, vagyonukat elraboltam, és letaszítottam hatalmammal a trónon ülőket. Elérte kezem, mint a fészket, a népek gazdagságát; s amint begyűjtik az elhagyott tojásokat, úgy gyűjtöttem be a föld országait, és nem volt, aki szárnyát mozdítani merte volna, vagy száját kinyitotta volna, hogy csipogjon.” - „Vajon dicsekedhet-e a fejsze azzal szemben, aki vág vele? Vagy nagyzolhat-e a fűrész azzal szemben, aki húzza? Mintha a vessző lendíthetné azt, aki emeli, és a bot emelhetné azt, aki nem fa! Ezért az Úr, a Seregek Ura sorvadást bocsát kövéreire, és dicsősége alatt láng lobban fel, mint tűznek lángja.

 

Mt 11,25-27 - Abban az időben így szólt Jézus: „Áldalak téged Atyám, menny és föld ura, mert elrejtetted ezeket a bölcsek és okosak elől, és kinyilatkoztattad a kicsinyeknek. Igen, Atyám, így tetszett ez neked! Mindent nekem adott át az én Atyám, és senki sem ismeri a Fiút, csak az Atya, s az Atyát sem ismeri senki, csak a Fiú, és akinek a Fiú ki akarja nyilatkoztatni.

 

/:A végtelenül szerető, a végtelenül gazdag, és a végtelenül bölcs Isten, titkolódzik. titkaiba burkolódzik!

Szeret, de mégis titkai vannak – talán, hogy szeretetével senki ne tudjon visszaélni? Vagy azért, mert fel sem fogom, hogy mit jelent az Ő szeretete?

Gazdag, de titkolódzik – talán, hogy gazdagságát megőrizze a rablók, kufárok, és hűtlenek elől? Vagy azért, mert meg sem érthetem mi az Ő valódi gazdagsága?

Bölcs, de bölcsessége mégis titkolódzó – talán pontosan tudja, hogy a világ számara mennyire értéktelen az Ő bölcsessége? Vagy csupán én előttem titok, mert annyira távol van tőlem, és én annyira piciny vagyok Hozzá képest, hogy egyszerűen fel sem érem igazságát, bölcsességét?

Egy biztos, hogy az igazság Istennél van, ha nem így lenne, nem Ő lenne az Isten! De az Isten mégis színre lép, hogy felfedje magát, kilétét, igazságát; igaz, nem valami fejedelemség, világi hatalom képében, aki csak a világ számára hatalom, érték, hanem az egyszerűség, a szelídség, és szerénység, sőt a megalázottság észrevétlen lázadásával jön el a világba, hogy az figyeljen fel rá, aki nem akarja Őt lerántani a világ porába, hanem hajlandó Hozzá emelkedni, míg elengedni képes e világ minden csábítását, és követelődzését. Nem békességet hozok, hanem kardot adok kezedbe, mondja Jézus (Mt 10,34). Küzdenem kell azért, hogy Isten igazsága lehessen az enyém, a magam igazsága ellenében! De ehhez szeretnem kell Isten, szeretetében megismerni Őt, hogy ebben a szeretetben legyek képes szeretni önmagamat és embertársaimat is! Kimondom, mert úgy gondolom, hogy értem, de mégis titok marad előttem. Mert még csak érzés, de nem vált életemmé az Isten titka, melyet Jézus tanít, és akar elhozni. Csak kutatom az igazságot, de nem vagyok mégsem kincsvadász, mert abban pont a szeretet, az igazság szeretete hiányzik és csak a mammon szeretete van. De én a szeretetet akarom meg- és fel- ismerni, hogy életemmé lehessen.

Elégedj meg ennyivel Istenem, ha többre nem tartasz alkalmasnak, méltónak, ha közelebb nem kerülhetek Hozzád, mert méltatlannak tartasz rá engem. Ha rosszul is, de szeretni akarlak, úgy, ahogy csak képes lehetek! Gyengeségeimet, bűnösségemet, hiányaimat szereteteddel pótold ki, és irgalmaddal tedd olyanná, hogy eljuthassak országodba! Te pusztíts el, vagy Te emelj fel, mindegy, csak a Te kezedben legyek. Ámen :/

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://misszio.blog.hu/api/trackback/id/tr362150569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása