Szolgálni jóságát

Az egész életünk arról szól, hogy keressük helyünket a világban. A világban, melynek dinamikája van, állandó mozgásban van, mely tőlünk független, mégis hat ránk; és mely világ tart valahová, de nem tudjuk hová. Akár sodródunk vele, akár tudatosan haladunk benne, ki nem térhetünk előle, még sem mindegy a magunk sorsát illetően. Mert ha sodródunk, beleveszhetünk az áramlatokba, míg, ha tudatosan haladunk, építjük sorsunkat, akár rátalálhatunk a világ főáramlatára, mely a végtelenbe tart, mely végtelent nevezhetjük nyugodtan – alázattal Istennek. Uram! Add nekem szavaidat, és töltsd meg élettel bennem! Ámen Vége egy évnek, egy egyházi évnek is, ettől kezdve új blogban olvashatók napi elmélkedéseim: http://eleszto.blog.hu - n.

Friss topikok

  • annonimka (törölt): Mondhatom ezt nagyon nagyon figyelni kell hogy megértse az ember ,de kell a megértés kell.És akkor... (2010.02.22. 21:17) 10.02.18. Ige-hallás

Linkblog

Fogadj el Uram szolgálatodra!

2010.07.28. 06:45 Jobb lator

10.07.28. Ige-hallás

Mit jelent a szó, hogy kincs, nekem?

 

Jer 15,10.16-21 - Jaj nekem, anyám, hogy megszültél engem, a perlekedés emberét és viszály emberét az egész ország számára! Nem adtam kölcsönt, és nekem sem kölcsönöztek, mégis mindenki átkoz engem. Ha rátaláltam igéidre, eledelemmé váltak; igéd nekem örömöm és szívem vidámsága lett; mert a te nevedet viselem, Uram, Seregek Istene! Nem ültem a tréfálkozók körében, és nem vigadoztam; kezed súlya miatt egymagamban ültem, mert bosszúsággal töltöttél el engem. Miért lett fájdalmam örökké tartó, és sebem halálos? Nem akar meggyógyulni. Bizony, olyan vagy számomra, mint a csalóka patak, melynek nem állandó a vize. Ezért így szól az Úr: „Ha visszatérsz, engedlek visszatérni, hogy színem előtt állhass; és ha előhozod az értékest az értéktelenből, mintegy az én szám leszel. Térjenek vissza ők hozzád, de te ne térj vissza hozzájuk! Ez előtt a nép előtt bevehetetlen ércfallá teszlek téged. Harcolnak majd ellened, de nem bírnak veled; mert én veled vagyok, hogy megszabadítsalak és megmentselek téged - mondja az Úr. - Megmentelek téged a gonoszok kezéből, és megváltalak az erőszakosok markából.”


Mt 13,44-46 - Hasonló a mennyek országa a kincshez, amelyet elrejtettek a szántóföldben. Egy ember megtalálta, újra elrejtette, aztán örömében elment, eladta mindenét, amije csak volt, és megvette a szántóföldet. Hasonló a mennyek országa a kereskedő emberhez, aki szép gyöngyöket keresett. Amikor talált egy sokat érő gyöngyöt, elment, eladta mindenét, amije csak volt, és megvette azt.

 

/:A kincs, amiről a mai Evangélium beszél, akkor válhat örömöm üzenetévé, ha a birtoklás vágyától képes vagyok szabadulni. Hiszen e kincs, a próféta szavával értelmezhető: „rátaláltam igéidre, eledelemmé váltak; igéd nekem örömöm és szívem vidámsága lett”! Lám, e kincs értéke nem a világi szem számára érték, hanem a lélek-látó örömévé lesz, mely a világnál többre tartja Isten örökkévalóságának közelségét.

Ha még csak keresem a kincset, vigyáznom kell, hogy keresésemet ne a világ értékrendjéhez igazítsam, ne a vagyontárgyak, kényelmem legyen a meghatározó, hiszen azok talán pont mind mammonok, melyek eltávolítanak Istentől, vagy Isten előtt tesznek hiteltelenné. Eltévedni, tévelyedni, nem nehéz, csak tudjam, hogy mindig visszatalálhatok, amihez rá kell jönnöm először, hogy eltévedtem, majd engednem kell Istennek, hogy segítségemre lehessen. „Ha visszatérsz, engedlek visszatérni, hogy színem előtt állhass; és ha előhozod az értékest az értéktelenből, mintegy az én szám leszel. Térjenek vissza ők hozzád, de te ne térj vissza hozzájuk!” „Én veled vagyok, hogy megszabadítsalak és megmentselek téged”, mondja az Úr. Az Úr „veled vagyok” kijelentése több, mint egy gesztus, a bizalom forrása, melyet magamban kell tudatossá tenni, és ápolni. Ebből kell táplálkoznia reményemnek, mely minden kétségen átsegíthet, és hitemet növelheti, ha a kegyelem forrásában elmerülök.

Uram, Istenem, tudom, hogy szeretsz, és szeretetedben minduntalan segítő, megmentő kezet nyújtasz nekem. Tegyél befogadóvá, alázatos lelkületűvé, hogy minduntalan legdrágább kincsem legyen a Te igazságod és szereteted! Ámen:/

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://misszio.blog.hu/api/trackback/id/tr382181432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása